torsdag 19 mars 2009

Karaktär Stockholm



För några veckor sedan när Mari och jag sprang på stan i Stockholm hittade vi en ny super snygg butik på Sibyllegatan. Den ligger något kvarter från Östermalmstorg (där vi dessutom besökte Saluhallen och åt "Tysta Maries" helt fantastiskt goda fisksoppa). Butiken heter Karaktär och har ett personligt och noga utvalt sortiment. Här finns allt från Tolix, lekfulla djurtavlor till egen designade bord av återvunnet virke. Butiken drivs av de två talangfulla och super trevliga tjejerna Benedikte och Linda. 

Väl värt ett besök/Helena

8 kommentarer:

Jessica sa...

oj vilken härlig affär det ser ut att vara, man kanske måste ta sig en tur till storstan och kolla in den affärn och några till senare i vår. Hoppas du har en härlig dag i solen, vi är hemma då en av mina barn har antibiotikamage och han går på ute dagis på förmiddan och ute toa går ju inte ihop med lös mage. Men det ger ju oss tillfälle att vara ute och leka här hemma istället för att vara på jobbet och titta ut på solen så jag klagar inte hihi ha det bra kram jessica

gamla skolan sa...

Verkar vara en riktigt mysig butik !! Vilken fin blogg du har , detta vill jag gärna se mer av ! länkar ok ? Kramar Susanne / den gamla skolan

Mia sa...

Tack för tipset, alltid kul när man hittar nya härliga butiker!

Ha en härlig vårdag!
Kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Bra tips! Den ska jag kolla in nästa gång jag kommer till Stockholm. Önskar att det var lite oftare...

Kram Jenny

Tulipa sa...

Ska absolut skriva upp det!

Det bästa med att komma till Stockholm är ju de spännande butikerna...

ha en fin dag!

Mariette

På min gatan i stan sa...

Ser ut att vara en butik man inte får missa när man är i stockholm! :)

ha en fin dag!

kram!

Inas sa...

Ska till Stockholm snart så jag passar på att besöka denna fantastiska affär. Ha det bra kram Ina

Linda - Nagelteknolog sa...

Åh den ska jag lägga på minnet =)

Kram Linda