söndag 8 mars 2009

Lite bilder från köket


Den vita kannan och marmor skärbrädorna är mitt senaste "loppisfynd"

Vackra gamla skålar i olika vita nyanser.

En gammal skärbräda i porslin som jag inhandlade i Lysekil i somras. En gammal potatissticka hänger framför.


Vilken skön helg det varit. Vi har både hunnit pyssla lite hemma och varit på vinter picknick vid havet och grillat. Sitter nu med tänd brasa i kaminen och myser av den härliga värmen. Kinderna hettar och är röda som trafikljus:)

Visar er lite bilder från köket idag. Jag älskar vitt porslin i olika nyanser. Den stora kannan köpte jag på loppis i fredags för 30 kr. Den hade inget lock men vad gör det. Den fungerar perfekt som vattenkanna.

Ha de bäst/Helena

21 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tack för vackra inspirerande bilder!

Kram Jeanette

In my house sa...

ÅÅååååå, då va det jag igen *fniss*

Vilka bilder! älskar din klämm lampa,,, så fin!!!! Mmmmm, njuter som vanligt, du stillar och väcker mycket inom en... tack...

Kram josse

Anonym sa...

Hi Helena, please visit my blog, I have a award for you
Kram Tanja

Tulipa sa...

Måste ju alltid in här och titta så fort du gjort ett nytt inlägg!

Så är det när man är såld på allt du gör!
Man blir aldrig besviken!

ha en fin kväll!

Kram mariette

Sara sa...

Så vackert! // Sara

VITA NYANSER sa...

Vad fint, det är så kul med dina inlägg, så proffsiga, jag njuter. Ha det bra! Kram L-L (synd att skåpet var sålt, hade blivit så fint hos mig, men jag tog lite lång betänketid på mig).

LantlivsAnette sa...

Åhhh så ljuvligt fint, vilket vackert porslin, och den där dörren som syns, kan det vara skafferiet, kanon fint !!
Ha det gott
Kraam Anette

Gotlandsliv sa...

Vilken mysig blogg, är så glad att ag hittat hit! :)

Hem och Lycka sa...

Åå vad fina fynd du har gjort! kram

Linda - Nagelteknolog sa...

Men gud vad fint det var med hyllorna och konsollerna. Superfint! Bra idè ;)

Kram kram Linda

{oc cottage} sa...

Your blog is just beautiful!!!

m ^..^

Lilla huset på prärien sa...

Helena - du har det så underbart vackert! Jag vill aldrig sluta att titta på bilderna, de är fantastiska! Jättevackert kök!! Jag önskar att jag kunde få ha någonting liknande men det kommer aldrig att hända om jag inte flyttar... :(

Ha en riktigt skön vecka!

Kram Jenny

johanna sa...

Hej
Vilka bilder!!! Sååå fint...var har du köpt din klämmlampa eller är den gammal?
Kraaaaam

Marits vita skrin sa...

Nästa gång ska jag absolut ringa och berätta när jag kommer till Uthuset igen.
Iallafall om det betyder att jag får dricka kaffe i ditt fina kök ;)

Ha en skön Måndagskväll.
Kram /Marit

mylovelygrandma sa...

Vackra och inspirerande bilder som alltid:)Kram på dig!!

Vintage sa...

Åh,vilka underbara bilder! Du har det så vackertKraam susanne

Bitte sa...

Vilka underbara köksbilder! :-) Dina bilder är alltid så vackra och rofyllda!

Kram
Beatrice

My Lovely Things sa...

så vackert du har det i ditt kök--jätte trevliga loppisfynd..

kram anna

My Lovely Things sa...

så vackert du har det i ditt kök--jätte trevliga loppisfynd..

kram anna

Hanna & Hugo sa...

Vilka fynd...
Passar perfekt i ditt vackra kök.
Är fortfarande i rus efter besöket i din fina butik, otroligt fin & så mycket inspiration...
Tackar för det =)

Ha en skön vecka kramar Maria

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!! Men vad Vackert kök o saker du har.. kram snowwhite-sussie.blogspot.com