söndag 5 april 2009

Hepatica Nobilis....



eller BLÅSIPPA som den är mer känd som. Denna blomma är verkligen VÅR för mig. Jag har inte hittat den ute i naturen, riktigt så långt har inte våren kommit än. Däremot har jag sett TUSSILAGO. Vi ska ta cykeln jag och lilla Kalle idag och plocka några. 
Vilken underbar dag vi hade i går!!!! Jag fullkomligt älskar denna tid. Jag får verkligen helt ny energi och känner mig mer levande när det blir vår och ljust. I dag har vi dock inte alls lika fint väder men det är ljust:)

Ha en underbar söndag/Helena

14 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Oh så vakre blomster...typisk tegn på at våren er her..tross grått og regn idag....Go`palmesøndag til deg fra Maliva

Ett hus i vitt sa...

Åh vad ljuvligt med blåsippa! Ja igår var verkligen en höjdardag, vilket väder. Pojkarna o jag var ute nästan hela dagen, underbart. Idag blir det inte lika mycket ute, lite mys inne istället. Hoppas ni har en fin söndag. Såg att det varit en omtumlande vecka för dig, hoppas allt blir bättre snart! Kram, Anette

Its a house sa...

Den här årstiden påminns man som mest att vi bor i ett avlångt land, här är det länge innan tussilagon kommer.... Men jag ser fram emot islossningen här på älven som borde sätta igång snart, det är så oerhört rogivande att sitta och titta och lyssna på isflaken som flyter förbi!

Hoppas att du får en trevlig söndag!

Skatan sa...

Ja, ni har härlig vår i söder. Vi skottar ännu...men den kommer. Bara vi härdar ut :)

Idag bloggar jag om mitt eget lilla "uthus".

Välkommen förbi :)

Anna Skata

VITA NYANSER sa...

Vilkan fina blommor! Vad kul att kunna ha de hemma i en kruka. Det var kul att besöka din butik igår och få träffa dig!

Ha en skön dag!
Kram L-L

Stämningsfullt sa...

Hej!
Precis så är det för mig också! Känner mig så laddad inför allt man vill/måste ta tag i :)
Vackra bilder...
kram!

Lilla huset på prärien sa...

Så vacker blåsippa!! Det är så härligt med nya blommor. Skulle kunna köpa hem nya blommor precis varenda dag! Fast det såklart... då vill jag ju gärna ha det städat också *ler*

Kram Jenny

Anneli sa...

Hej!

Visst är det ett härligt vårtecken!!
Min son kom med vårens första blåsippebukett igår och gjorde mig så glad!!

Önskar dig en skön påskvecka!!

Kram

Hem och Lycka sa...

Så himla vackert.. Har också några av dessa ljuslyktor och gillar dem mycket.

kram

Ardisia sa...

Fint!
Ha en bra söndag! Kram

Kamomilla sa...

vackert! Här har det ösregnat just! men det är ju bra för nu far den allra allra sista snön...
VÅR!!!

Lyktor och Tyg sa...

Jag har sett blåsippor här i Närke och de är så fina. Jag tänkte att jag skulle titta in i Uthuset i går för jag var i Gävle men fick åka hem för barnbarnet blev sjuk. så jag får komma någon annan gång.
kram Kristina

Gnistrande snö sa...

Åh så vackra bilder av en underbar blomma!
Javisst är våren en underbar tid, man riktigt känner livet i sig - visst är det ett Emil eller Madicken uttryck ;-)

Ha en fin fortsättning på helgen!

irma´s uthus sa...

Blåsippa är så vacker:) visst blir alla som förbytta när våren kommer!
Underbart. kram irene