tisdag 5 maj 2009

Lite köksbilder

  
  

Hyllorna som jag satt upp i köket för några veckor sedan har redan åkt ner. Lite typiskt mig:) Det blev lite för mycket hyllor. Jag är inne i en lite mer sparsmakad tid just nu. I stället satt jag upp en enkel smidesstång. Här ska saker som används i köket få hänga, lätt tillgängliga. Ovanför fick en enkel smidesljusstake sitta. Som pricken över i satt jag upp två vackra kakelplattor med texten LIV och MORGONDAGG. Dessa har jag fått inspiration till från HANNA med den underbara bloggen Hannas-form. Dessa finns nu att köpa i butiken.

Min rara mamma är inne hos mig och hjälper oss att måla om i dottern Julias rum. Visar lite bilder snart. 

Ha de gott/Helena

21 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Hejsan!
Vilka fina bilder från köket du visar, kakelplattorna skall jag titta lite närmare på. Jag är också sparsmakad här hemma jag tycker att det man har skall fylla en funktion och se snyggt ut, vid torpet har jag lite mer lantlig och avskavd stil och mer saker som man samlat på sig som passar där.
Gulligt av din mamma att ställa upp och hjälpa till, det gjorde min mamma också men nu är hon borta sen något år jag saknar henne så.
Haregott i vårsolen!

Signe 1 sa...

Men åhh så fint du har det!!:-) Älskar att se på dina bilder! Min dotter heter också Julia, ett mycket bra val på namn, hihi. Må så gott, Kram Sofia

Inas sa...

Hej Du!

jag säger bara det... ÅÅÅÅÅÅÅÅh vad fint det blev... Ha en trevlig dag i morgon, å goa kramar ina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint det blev med stången, tänk att det är typist även mig att när man just hängt upp en hylla så åker den ner igen och något annant borras upp i stället.
Kram Tess

Lyktor och Tyg sa...

Hej Helena
Läget är bara bra med mig. Längtar till mitt barnbarn i Gävle har inte sett henne på en månad nu.MEn vi pratar i telefon och hon sjunger för mig.

Det blev fint i köket, visst är det skönt att det är sparsmakat, det ger ett lugnare intryck. Än så länge håller jag den nya hallen här hemma fin, inte mycket skor och jackor framme, utan att man ser den nya vita väggen, pallen och farfars rockhängare.

Kakelplattorna gillar jag, att de är lite kantiga.
Kram Kristina

Hem och Lycka sa...

Åå helt underbart! Jag är också mer sparsam i inredningen numera, gillar inte för mycket framme.

kram

Anonym sa...

Hej,
vad härligt att läsa att det inte bara är jag som skruvar upp och skruvar ner igen :) Smidesstången är riktigt fin! Och kakelplattorna, ja de är ljuvliga, gillar skarpt!

Spännande med målarprojekt, väntar på bilder. Allt du visar här är så inspirerande!
skön onsdag!

Lilla huset på prärien sa...

Mycket tjusigt! Och de där fina kakelplattorna är helt bedårande. Jag har en sedan länge tillbaka men skulle väldigt gärna ha några fler. Superfina!

Kram Jenny

sabina sa...

Om man inte trivs med en sak ska man absolut ändra på den saken! Det passar bra så där också!

Stämningsfullt sa...

Jättefint som alltid :)
Kram!

VITA NYANSER sa...

Så fint du har fått det! Så enkelt och så fint.

Ha det bra!
Kram l-l

STENLYCKA sa...

Det är väl bra att det går att ändra när man inte är riktigt nöjd. Det blev väldigt vackert!
KRAM

Ardisia sa...

Hej! Så fina detaljer från ditt kök. kakelplattorna var en fin ide, lätt att förverkliga här också :)
Ha det bäst! Kram Ardisia

homebylina sa...

Vad fint det blev med en stång och lite vackra vardags ting! Kram Lina

Vintage sa...

Åh så vackert! älskar bilderna på köket..Var kommer dessa undrbara keramik plattor ifrån? kramen susanne

Moa mitt i vitt sa...

Hej,så söt blogg,längtar till den fina kakelplattan Morgondagg,ha en bra kväll i butiken.
Moa

Kamomilla sa...

Väldigt vackert! Och jag förstår dig, i ert hem passar det så bra med mera avskalad stil! De tingen som finns kommer så mycket bättre fram när det inte är överbelamrat med saker. Själv har jag svårt att rensa, är lite för fäst vid mina kära ting...

Redan onsdag! vart rullar de här dagarna med sån fart?

Ha det gott, kamomilla

Anonym sa...

Så snyggt!!!
Får jag fråga, vem är det som gjort kakelplattorna? (leverantör)

Camilla Alvén sa...

Vad fint du har det!
Kakelplattan med ordet morgondagg är fantastiskt fin, får många bilder i mitt huvud med just morgondagg, tänker på alla underbara mornar som jag varit ute och fotograferat.
Ha det bra

In my house sa...

Fniss, vad härligt att höra att fler sätter upp saker, som snabbt åker ner =)
men det är ju härligt att dona,,, så - bara att låta sig själv hållas =)

önskar dig en mysig helg :)

Kraaam josse

Evas Bloppis sa...

Riktigt fint du gjort .kakelplattorna är kanon
Kul att hitta nya sidor att kika in på
Kram Ewa