tisdag 1 december 2009

1:a december


Bilder från "teverne-agency"

Ja, då var det den 1:a december! Detta betyder att min kära svägerska fyller år, Grattis Ylva! Det betyder även att vi nu är inne i den mysigaste vintermånaden. Alla ljus i fönster och trädgårdar lyser upp den just nu mörkaste tiden på året.
I går hade jag en dag hemma och grejade och fejade(som jag inte haft sedan jag öppnade butiken på stan). Det var super skönt och mysigt. I dag är det min kära mor och svärmor som håller ställningarna i butiken. Jag ska försöka hinna i kapp med lite pappersarbete. I kväll ska jag bjuda ut dem på en liten överraskning för att de är så gulliga och hjälper mig. Jag berättar en annan dag vad vi gjorde:)

Ha nu en underbar 1:a december/Helena

13 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad mysigt att få pyssla lite hemma! Härligt att du har sån bra hjälp! Jag gick förbi butiken i söndags på julskyltningen, så FIIINT du har gjort i fönstret! Vilka underbara ljusstakar du hade där, helt i min smak = )....kanske tur att det var stängt.... med tanke på plånboken...= ).

Idag blir det pyssel här hemma, en mysig dag. Ha en bra dag!
Kram L-L

Janne sa...

Hei hei:) skulle gjerne sett butikken din, men det er et stykke unna:):)

Koselig med litt tid til ting hjemme, her går det mye i jobb:)

Ønsker deg en fin dag.

K-J

Karin sa...

A wonderfull 1st december to you too! Karin

millandante sa...

Så gott att få komma ikapp lite där hemma! Vad gulliga de är som hjälper dig!
Kram

Brunkullan sa...

Ja äntligen december:)
Ha de så bäst ikväll!
Susanne

[ c o y o t e ] sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
[ c o y o t e ] sa...

Kul för dom med en överraskning!
Hoppas det blir trevligt..

Mia

Lyktor och Tyg sa...

Så skönt att vara hemma en dag. Jag kan tänka mig att det är mysigt i butiken nu. Ha en härlig adventstid.
Kram Kristina

Fröken Råsmart sa...

Bland det bästa är att få vara hemma och pyssla, me like!

red ticking sa...

i LOVE your blog.... just beautiful... x pam

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Satt och googlade på tolix och hamnade här hos dig. Blev sittande en bra stund och kikade runt här och kan liksom inte förstå hur jag kan ha missat din blogg förut. Kul läsning och massor med underbara bilder!! Ska verkligen försöka hitta din butik nästa gång jag kommer till Gävle!
Ha det bra!
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Vilka härligt stämningsfulla bilder. Helt underbart. Ja, det är mysigt nu med all belysning i fönster, i trädgårdar och på gator och torg. Behövs verkligen.

Ha det fint!
Lisa

här är gudagott att vara sa...

Så fint att ha bra hjälp i butiken,
du ser ut att ha så mycket vackert.
Haregott!